In de snel evoluerende bedrijfsomgeving van vandaag is ook voor kleinere ondernemingen automatisering en globalisering een must. RMA biedt aan bedrijven de nodige know-how om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren.
Naast omzet is het beheer van de kostenstructuur het fundament voor een succesrijke toekomststrategie. Alleen zo is een bedrijf gewapend tegen de uitdagingen die automatisering en globalisering voor elke onderneming vormen.
Door het vereenvoudigen en optimaliseren van de interne administratieve processen is het mogelijk om kosten te besparen en middelen vrij te maken voor meer taken met toegevoegde waarde.
Een verhoging van de operationele marge is mogelijk door het optimaliseren van de productieprocessen of door het verminderen van de uitval en klachten.
In al deze domeinen kunnen wij bedrijven ondersteunen met onze ervaring.
Door een combinatie van kennis en ervaring hebben we competenties opgebouwd in de volgende domeinen.
Wij zorgen door onze technische en communicatieve know-how dat er echte resultaten worden behaald. Door onze ervaring zijn we getraind op het herkennen van patronen en kunnen we snel aangepaste procedures voorstellen. Onze aanpak is modulair en aangepast aan de noden van een klein of middelgroot bedrijf. Het ultieme doel is de bedrijfscultuur zo te veranderen dat ook zonder externe begeleiding het verbetertraject niet stopt.
Het continu verbeteren van kwaliteit is één van de voornaamste elementen in de bedrijfsvoering. Het zorgt voor een direct verhogen van de winstmarge, stijging van de productiecapaciteit en klanten tevredenheid. Hoe groot zal de winst zijn voor uw bedrijf ?
In elke structuur waar regels gelden, is een vorm van controle noodzakelijk om de naleving van deze regels te controleren. Het belang van deze controle is voor elke organisatie verschillend en wordt hoofdzakelijk bepaald door het type van activiteiten. Maar zonder controle zal na verloop van tijd de naleving te wensen overlaten met alle risico’s van dien.
Wij bieden u als externe partner een objectieve analyse om risico’s in te schatten. Na een analyse doen wij, op basis van onze bevindingen en ervaring, aanbevelingen om processen en structuren te beveiligen.
De kosten voor slechte kwaliteit kunnen zeer zwaar doorwegen op het resultaat van de onderneming. Dit is zeker het geval wanneer het probleem pas na verloop van tijd wordt vastgesteld. Iedereen kent de terugroepacties van de grote automerken of heeft in zijn eigen bedrijf hier al mee te maken gehad. Daarnaast wegen remakes ook op de beschikbare capaciteit.
Daarom is een systeem van controle en continue verberteren van essentieel belang.
Wij bieden u de know-how om op een zeer efficiënte wijze een kwaliteitssysteem te implementeren. Dit kan een volledig ISO 9001 systeem zijn of een afgeleide light versie, die oog heeft voor de specifieke noden van uw bedrijf. Wij zijn onafhankelijk van het door u gekozen certificatie organisme en kunnen u ook in de keuze van deze externe partner begeleiden.
Glas is breekbaar, dat is voldoende gekend. Maar de juiste oorzaak achterhalen, waarom deze breuk is ontstaan is vergt zeer specifieke kennis. Daarnaast worden glasproducten steeds complexer en hierdoor ook het achterhalen van eventuele problemen.
Toch is de oorzaak in vele gevallen bepalend voor wie de schade betaalt. Daarom kan het onderzoek beter overgelaten worden aan onafhankelijke experten.
Wij beiden u op basis van onze jarenlange en internationale ervaring in de sector een mogelijkheid om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Op basis van onze bevindingen stellen we een rapport op dat u verder intern, voor kwaliteitsdoeleinden, of extern in een rechtszaak kan gebruiken. Wij zijn niet gebonden aan een glasfabrikant noch verwerker. Dit stelt ons in staat om in alle objectiviteit de oorzaak vast te stellen.
Het aantrekken van een interim manager kan aangewezen zijn om de binnen het bedrijf ontbrekende ervaring aan te vullen, om belangrijke veranderingen binnen het bedrijf door te voeren of zeer specifieke projecten te leiden.
Door onze ruime management ervaring op het vlak van procesbeheer, bedrijfsorganisatie en export, bieden we u de mogelijkheid deze ervaring tijdelijk en flexibel in uw organisatie in te zetten.
Als externe partner zijn we minder emotioneel betrokken bij de onderneming en zijn personeel. Dat maakt het voor een interim manager makkelijker bepaalde veranderingen door te voeren.
Onze klanten bevinden zich doorheen gans Europa en Noord-Afrika. Maar als de gelegenheid zich voordoet zijn we ook bereid onze activiteiten naar andere landen uit te breiden.
Onze troef! Wij kunnen u onze diensten aanbieden in volgende talen: Nederland, Frans, Engels, Duits
Onze methodiek en know-how is multi-sectorieel toepasbaarbaar. We willen ons dus niet beperken tot bepaalde sectoren. Toch heeft de ontwikkeling van de firma ervoor gezorgd dat we hoofdzakelijk in de bouw en glas sector actief zijn. Het is daar dat we onze specifieke vakkennis op gebied van productietechnieken optimaal kunnen inzetten.
De sector van het vlakglas
Productie en verwerking van vlakglas. Dit omvat alle processen van snijden, kanten en oppervlakte bewerkingen, gelaagd glas, productie meervoudige isolerende beglazingen en specialiteiten zoals glasverwarming, glas met ingebouwde LED verlichting, ingebouwde screens.
De bouwsector
Gevelbehandeling en restauratietechnieken, betonherstelling en waterdichting, ongediertebestrijding, vensterproductie en plaatsing
Bij onderstaande firma’s waren we direct of in opdracht van anderen actief.
Wilt u meer informatie aarzel dan niet contact op te nemen:
Roosemont Management Advies b.v.b.a
Kon.Astridlaan 159 B704
B-2800 Mechelen
E-mail: info@roosemont.be
BTW nummer: BE 0 835.906.309
Via deze knop zal een teamviewer file worden geladen. Dit maakt het mogelijk voor ons om verbinding te maken met uw computer.
Deze mogelijkheid is alleen beschikbaar voor klanten.
This enables you now to participate in our yearly photo competition.
Step 1: Make a photo of yourself together with the ball and the RMA-logo clearly visible.
Step 2: Mail your photo and describe in your mail as good as possible the location where you found the ball.
Step 3: Keep the Logo ball till the end of the year as it may be
asked for as proof.
At the end of each year, we give away some interesting prices to selected participants.
Originality is an important factor during the selection of the winners.
We hope our RMA-logo ball will bring you joy and luck during the golfgame.